Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Topologická optimalizace držáku řízení
Ženčák, Jan ; Janoušek, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem držáku řízení pro závodní vozidlo kategorie Formule Student s pomocí topologické optimalizace a analýzou tohoto návrhu. Cílem práce je seznámit se s problematikou použití topologické optimalizace a získané vědomosti aplikovat na návrh náhrady domku kuželové převodky řízení a držáku převodky řízení.
Stress-strain analysis of clamping mechanism element
Gergeľ, Erik ; Navrátil, Petr (oponent) ; Skalka, Petr (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with creation of computational model and solves Stressstrain analysis of a car window clamping mechanism element. The main focus of thesis is to locate a critical area of part and find out the distribution of stress is this area. FEA system ANSYS was used for this analysis. The shape optimization based on results of FEA was successful. The equivalent stress was significantly lowered. It would be able to increase the operating time of clamping element.
Hybridní lepené spoje kovových a kompozitních materiálů
Jetela, Václav ; Symonov, Volodymyr (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
První část práce s názvem „Hybridní lepené spoje kovových a kompozitních materiálů“ obsahuje popis povrchových úprav adherendů. Rovněž je uveden aktuální ucelený přehled lepidel používaných pro spojování kompozitních a kovových adherendů. Druhá část práce je zaměřena na zkoušky smykové pevnosti hybridních spojů. Byl zkoumán vliv tloušťky adherendu, délky přeplátování a vliv přípravy povrchu na smykovou pevnost spoje. Naměřené závislosti jsou ověřeny FE analýzami s dostatečnou přesností. Poznatky a závěry uvedené v práci je možné využít pro optimální návrh hybridního spoje duralu a kompozitu.
Analýza napjatosti uložení předního kola vozidla
Baxant, Roman ; Janoušek, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukcí předních těhlic vozu Dragon 8 pro studentský tým TU Brno Racing, soutěžící v kategorii Formula Student. Jde o navázání na moji bakalářskou práci s názvem „Návrh uložení předního kola závodního vozidla“. V práci je rozebrána konstrukce těhlic posledních ročníků a jejich součástí. Následně je vytvořen model s pomocí topologické optimalizace a výsledný produkt zatížen pomocí MKP analýzy. Závěrem je srovnána těhlice s minulými návrhy a její frézovanou náhradou.
Verification of operation of piezoelectric composite strain sensor
Kubiš, Juraj ; Ševeček, Oldřich (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with the use of piezoelectric elements as sensing elements in engineering practice. The work can be divided into three main parts. The first part describes the actual use of these elements in practice, either as sensing elements or as a source for energy harvesting. This section contains the selection of components for a given experiment, the creation of a model using FEM and the measurement process of the experiment. The third part is the evaluation of the obtained results and subsequent comparison with the obtained values from strain gauges and other sensors.
Homogenizace pěnové struktury s uzavřenou pórovitostí pomocí Kelvinovy buňky
Škoviera, Jozef ; Navrátil, Petr (oponent) ; Skalka, Petr (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá vytvorením výpočtového modelu penovej štruktúry na základe Kelvinovej bunky s uzavretou pórovitosťou Prvým cieľom práce je homogenizácia penovej štruktúry pomocou zhodnej deformačnej odozvy u penovej štruktúry a kontinua. Druhým cieľom je následná parametrická štúdia vplyvu charakteristických rozmerov Kelvinovej bunky na materiálové charakteristiky. Úloha bola riešená v programe ANSYS metódou konečných prvkov. Vykreslenie výsledných závislostí bolo riešené pomocou programu MATLAB.
Deformačně-napěťová analýza protézy dolní končetiny
Musilová, Kateřina ; Fuis, Vladimír (oponent) ; Návrat, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá protézou dolní končetiny. Cílem první části je deformačně-napěťová analýza transtibiální protézy, která je uvažována bez protetického lůžka a bez protetického pěnového chodidla. Analýza je provedena metodou konečných prvků v programu ANSYS Workbench 12.0. K sestavení výpočtového modelu je nutné vytvoření dílčích modelů. Model geometrie protézy je vytvořen v programu SolidWorks 2009. Na základě výsledků deformačně-napěťové analýzy a zhodnocení jejích výsledků je vybrána kritická komponenta a tato je posouzena vzhledem k meznímu stavu únavové pevnosti. Algoritmus posouzení komponenty při vysokocyklové únavě je uveden v druhé části práce.
Tepelně-mechanická analýza hlavy vznětového spalovacího motoru
Kozák, Ondřej ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na analýzu mechanického a tepelného zatížení hlavy vznětového motoru s následným výpočtem únavové životnosti. První část práce je věnována seznámení s obecnými možnostmi řešení těchto analýz. V druhé části je provedena analýza zatížení hlavy daného vznětového motoru a stanovení výsledných napětí, deformací a únavové životnosti.
Integrace SMART materiálu do mechanické konstrukce
Běhal, Josef ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá modelováním piezoelektrického kompozitního materiálu pomocí MKP (metoda konečných prvků). Práce se dá rozdělit do tří částí. V první části je provedena rešeršní studie zaměřující se na možnosti využití piezoelektrických vrstev pro snímání mechanických veličin. Druhá část se zabývá homogenizací MFC (macro fibre composite) vrstvy. Materiálové a piezoelektrické charakteristiky jsou získány modelováním různých zátěžných stavů elementární strukturální buňky a následně jsou ověřeny srovnáním s experimentálními daty. Ve třetí části je prezentován návrh zařízení umožňujícího simulovat buzení rotoru rotující nevývahou. Jsou určena místa vhodná pro aplikaci MFC snímačů a pomocí MKP je modelována jejich odezva na buzení soustavy. Na závěr je vyhodnocena vhodnost použití MFC pro snímání vibrací na daném zařízení.
Deformačně-napěťová analýza sklápěcího mechanismu předního sedadla
Gergeľ, Erik ; Gašparec, Andrej (oponent) ; Skalka, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zoberá vytvorením výpočtového modelu pre deformačne - napäťovú analýzu sklápacieho mechanizmu predného sedadla osobného automobilu. Výpočet bol realizovaný metódou MKP pre statický a dynamický prípad zaťažovania. Z výsledkov bolo určené kritické miesto na mechanizme. Ďalej hodnota sily, kedy funkčnosť mechanizmu prestáva byť zaručená a sily, kedy dôjde k poškodeniu mechanizmu. Na základe porovnaných výsledkov pre oba prípady bol vyslovený záver o nutnosti modelovania rázových dejov s uvažovaním časového priebehu zaťažovania.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.